قائم.مهدی.منتظر.انتظار.سعداش

زندگان همیشه مرده

و آن­گاه که خود را مالک خود انگاشتند و فراموش کردند مخلوق بودن خود را، و این­ که صاحب دارند و خالق، و آن هنگام که توانگران خود را صاحب حیات و بقای خود دانستند و تهی­ دستان نیز خیال کردند که اگر هم چون توانگران به خود اتکا کنند، می­ توانند از چنگال بیماری مهلک نجات یابند، همه از شهر جهت فرار از بیماری و مرگ گریختند و آن زمان خداوند فراموش شد. آنان از یاد بردند که مملوک­ اند و مخلوق. به ناگاه عذابی بس عظیم ­تر، همگان را به خواب ابدی فرو برد؛ خوابی برخاسته از غفلت و فراموشی پروردگار. سال­ها از مرگ غافلین گذشت.



:: برچسب‌ها: فراموشی, زندگان, مرگ زمین, [ ادامه مطلب ] |
ن : سعيد يابري
ت : یک شنبه 29 بهمن 1391
شاید کسی را فراموش کرده ایم

مادر را دیده­ ای که چه سان از فرزند نوخاسته­ اش چشم بر نمی­ دارد و هر جا که او گام­های سست و لرزانش را می­ گذارد، بی­ اختیار یک گام از او جلوتر می­ دود؟ کودک تازه متولد شده را دیده ای که هنوز هیچ  پناهگاهی نمی­ شناسد، چه سخت می­ گرید و بی­ تابی می­ کند و در پس او مادر و پدرند که از بی قراری کودک بی­ تابند؟



:: برچسب‌ها: امام زمان, غیبت, فراموشی, مادر دلسوز, , [ ادامه مطلب ] |
ن : سعيد يابري
ت : دو شنبه 23 بهمن 1391
سعادت و شقاوت

و چیست آن حقیقت که پیر در خشت خام می­ بیند ولی جوان در آینه­ ی صاف و زلال زندگیش نمی ­بیند و نمی­ یابد؛ گویی غفلت و سرمستی چنان گریبان­ اش را گرفته که شه پر پروازِ درکش را شکسته است. و گاه زمان می­ گذرد­ و شیطان هم­چنان به عهد شوم خود وفاداری می­ کند. عهد گمراه کردن و دور کردن از این حقیقت. و تنها آخرین تلنگر است که چشم حقیقت­ بین و پر پرواز آدمی را می­ گشاید؛ اما...



:: برچسب‌ها: سعادت, شقاوت, , [ ادامه مطلب ] |
ن : سعيد يابري
ت : سه شنبه 3 بهمن 1391


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.